Tittet gjennom gjerdet på Værnes flystasjon for å fotografere noen gravemaskiner som stod der.
Plutselig fikk jeg se Gidsken Jakobsen (LN-KKG) som hang over hodet mitt. Gjett om jeg skvatt.
Et feiende flott bilde, som det er vanskelig å ta. Jeg måtte holde i kamera og fokusere, samtidig som jeg vinket til kaptein og styrmann i flyet.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_289773} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Selvom jeg ikke har tellet dager siden 8/9-2004 tar jeg sjansen på å kritisere bildet ditt;
Jeg ser et ordinært bilde av et fly under landing. Komposisjonsmessig mittstilt. Teknisk mitt på treet. Kort sagt litt kjedelig og uinspirert. Dette i motsetning til mange av dine andre bilder. Du kan bedre enn dette - synes jeg.
Mvh
Johan
ps
Du skulle kanskje rense sensoren din.
ds
ps2
Om det blir komplisert å vinke til kaptein, styrmann, holde kamera, fokusere og ta bilde samtidig kan du jo droppe å vinkingen. Jeg er sikker på at de ikke flyr forbi. ;-)
ds2
Lena Beate H.
Hva er det med 8/9-2004 Johan Stub?
Når jeg ser fly, tenker jeg på 11/9-2001.
Har lagt inn et annet bilde, tatt før jeg fikk se mannfolkene i styrhuset.
Kanskje det er bedre?
LBH ;-)
Jermund I R.
Jeg synes også det er vanskelig å ta slike bilder og her har du fanget motivet veldig fint. Synd at du hadde dårlige lysforhold for jeg synes flyet ble for mørkt. :-)
Bjarne B.
Bilde #2 er langt mer spennende enn bilde 1. Selv om det er det samme flyet.
Enig med Johan Stub om at du må konsentrere deg om fotograferingen, ikke de som sitter foran i flyet.
Blide #2 blir bedre når du ser hvordan luften snurrer rundt bak vingene på flyet, samtidig som du får en mye bedre dybdevirkning veg hjelp av mastene i forgrunnen.
Hva om du neste gang kommer deg litt ut på rullebanen når flyet lander?
Med rask lukkertid (eks. 1/4000 sek) og nærme nok, kan det bli stilig med et nærbilde idet hjulene tar bakken.
Terje J.
Versjon 2 er i mine øyne et ganske spennende bilde som gir mye mer følelse av bevegelse. Så jeg går for V2.
TJ
Otto V.
Godt flybilde Lena,men ikke gjør som Bjarne sier om å ta seg inn på rullebanen.
Ov.
Bjarne B.
Desto mer jeg ser på #2, dest bedre blir det i forhold til #1.
Med mastene blir det mere dybde og som Terje J. skriver blir det også mere bevegelse.
Ikke bry deg om at Otto Varig ikke tørr gå på asfalt. Ikke la et gjerde eller et skilt hindre deg i å ta et godt bilde.
Viste du forresten at vingevirvelen du ser på #2 går med klokken på venstre vinge, og mot klokken på høyre vinge (om du ser flyet bakfra)?
Jeg synes at disse vingevirvlene du så godt har fanget inn på bildet, er med på å gjøre bildet til et av de bedre du har tatt.
Lykke til videre med dine bilder.
Avsluttet .
Hei Lena.
Dette var veldig synd. Det at kjæresten din reiste til Afghanistan. Er jo forferdelig at unge mødre skal sitte alene.
Hold motet oppe.
Hallo fra Eivind.
Lena Beate H.
Afghanistan? Unge mødre? Den der forstår jeg ikke helt. Mulig at du forveksler meg med en annen fotograf.
Eivind, jeg vil heller høre hva du synes om #2 i forhold til bilde #1.
Otto V.
Et fint bilde fra deg Lena,sånn i julehelvete.
Får meg til å tenke på bagasjen min og alle julegavene.
GOD JUL
Ov.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Jeg ser et ordinært bilde av et fly under landing. Komposisjonsmessig mittstilt. Teknisk mitt på treet. Kort sagt litt kjedelig og uinspirert. Dette i motsetning til mange av dine andre bilder. Du kan bedre enn dette - synes jeg.
Mvh
Johan
ps
Du skulle kanskje rense sensoren din.
ds
ps2
Om det blir komplisert å vinke til kaptein, styrmann, holde kamera, fokusere og ta bilde samtidig kan du jo droppe å vinkingen. Jeg er sikker på at de ikke flyr forbi. ;-)
ds2
Når jeg ser fly, tenker jeg på 11/9-2001.
Har lagt inn et annet bilde, tatt før jeg fikk se mannfolkene i styrhuset.
Kanskje det er bedre?
LBH ;-)
Enig med Johan Stub om at du må konsentrere deg om fotograferingen, ikke de som sitter foran i flyet.
Blide #2 blir bedre når du ser hvordan luften snurrer rundt bak vingene på flyet, samtidig som du får en mye bedre dybdevirkning veg hjelp av mastene i forgrunnen.
Hva om du neste gang kommer deg litt ut på rullebanen når flyet lander?
Med rask lukkertid (eks. 1/4000 sek) og nærme nok, kan det bli stilig med et nærbilde idet hjulene tar bakken.
TJ
Ov.
Med mastene blir det mere dybde og som Terje J. skriver blir det også mere bevegelse.
Ikke bry deg om at Otto Varig ikke tørr gå på asfalt. Ikke la et gjerde eller et skilt hindre deg i å ta et godt bilde.
Viste du forresten at vingevirvelen du ser på #2 går med klokken på venstre vinge, og mot klokken på høyre vinge (om du ser flyet bakfra)?
Jeg synes at disse vingevirvlene du så godt har fanget inn på bildet, er med på å gjøre bildet til et av de bedre du har tatt.
Lykke til videre med dine bilder.
Dette var veldig synd. Det at kjæresten din reiste til Afghanistan. Er jo forferdelig at unge mødre skal sitte alene.
Hold motet oppe.
Hallo fra Eivind.
Eivind, jeg vil heller høre hva du synes om #2 i forhold til bilde #1.
Får meg til å tenke på bagasjen min og alle julegavene.
GOD JUL
Ov.